Építs KARRIERT körmösként

Translate

Friss topikok

Az elvesz(t)ett vendég

2009.08.26. 22:08 | Köröm Enciklopédia | Szólj hozzá!

Címkék: üzletépítő stratégiák építs karriert

A régi, jól ismert vendégeket sok szempontból könnyebb megnyernünk magunknak, mint

azokat, akiket most látunk először. A szolgáltatásainkat már jól ismerik, ezért nem kell részletesen elmagyarázni, mit és miért csinálunk, használunk. Kicsit ismerjük is őket: könnyen el tudunk velük beszélgetni, ismerjük az életritmusukat, szokásaikat, ezért könnyebb tanácsokat is adnunk az otthoni ápolást illetően. Pontosan tudjuk, milyen hosszúságú, formájú körmöket szeretnek és körülbelül milyen gyakran kell karbantartanunk azokat. A vadonatúj vendégek esetében ezeket mind ki kell tapasztalnunk, ami időt vesz igénybe.
 
 
 
Van még valami, amit kivétel nélkül minden körmös szakember megtapasztal: a természetes szelekció. Az új vendégek jönnek, viszont egy kis százalékuk el is tűnik. Többé nem jelentkezik új időpontra, nem telefonál. Ez a jelenség általában végigkíséri az egész karrierünket.
 
 
 
Miért?
 
 
Wim (EZ-Flow) és Rudnay Krisztina, Körömhajó, 2006.
 
 
 
Az első lépés, hogy megakadályozzuk a vendégek elvesztésének felgyorsulását, ha
kiderítjük az elmaradozásuk okát.
 
 
A felderítő utad során megtapasztalhatod, hogy ahány vendég, annyi féle ezernyi ok ad magyarázatot a viselkedésükre. Némelyik azért nem kér újabb időpontokat, mert pénzügyi gondjai akadtak, esetleg sokallják a szolgáltatásaid árát. Lehet, hogy időhiány miatt képtelenek beépíteni a hirtelen felgyorsult életritmusukba a körmeik rendszeres ápolását. Mások találtak egy másik körmöst, aki folytatja a körmeik karbantartását. Lehet, hogy azért, mert az a szépségszalon, ahol ő dolgozik jobban megközelíthető a számukra, de az is elképzelhető, hogy a másik körmös munkája jobban tetszik nekik.
 
 
 
Ha úgy találod, hogy a szóban forgó vendég olyan okok miatt hagyott el téged, amin nem
tudsz segíteni, akkor el kell fogadnod a helyzetet. Viszont ha nem volt megelégedve a
szolgáltatással, vagy a munkád minőségével, akkor nemcsak hogy elveszítesz egy
potenciális vendéget, de még azokat is, akiknek ő elmeséli negatív tapasztalataidat,
kockára téve ezzel a szakmai hírnevedet mások előtt.
 
 
Vedd fel a kontaktust a régi vendégeiddel
 
Miután kiderítetted az okát, miért maradozott el a régi vendégeid, ideje felvenned vele a
kapcsolatot, hogy ismét időpontot egyeztethess vele valamely szolgáltatásodra.
Elég lehet egy tömör , baráti hangvételű e-mail vagy sms küldése, amelyben felhívod a
figyelmét egy akciós szolgáltatásra. 
Egy ilyen célzott üzenettel újra előtérbe helyezheted magad és a körömszolgáltatásokat a vendég gondolataiban. Ha esetleg tetemes teendői miatt nem volt ideje bejelentkezni hozzád, lehetséges, hogy azonnal szabad helyet néz a határidőnaplójában, amikor elmehetne hozzád.
 
 
 
A dilemma: megtartani vagy elengedni a vendégeket
 
A régi, kedves vendégek visszaszerzése nem könnyű feladat. Sokszor a körmös
szakemberen kívül álló okokból szakad meg a kapcsolat, és nem rajta múlik, hogy azt
visszaállítsa.
Ilyen esetekben viszont sose felejtsük el az örök törvényt: "egyszer fent, egyszer lent".
Az elveszített vendég által megüresedett helyet nemsokára betölti más. Egy jó barátom
- aki évtizedek óta dolgozik már a szakmában - mesélte, hogy karrierjét végigkíséri a fluktuáció: a mai napig vannak vendégei, akik nem jönnek többé, és mindig akadnak újak,
akik betöltik az üres helyeket.
 
 
Ne feledd:
• Ha minőségi munkát végzel...
• Ha odafigyelsz a vendégeidre és megpróbálod az
igényeik szerint kiszolgálni őket...
• Ha a modorod és a megjelenésed minden helyzetben
megfelelő...
...akkor számíthatsz rá, hogy sok-sok hűséges, visszajáró vendég gyarapítja majd a beírófüzetedet.
 
 
szerintünk: (5/5)
szerintetek: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://akorom.blog.hu/api/trackback/id/tr391340774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.