Építs KARRIERT körmösként

Translate

Friss topikok

Hoolywoodi szolgáltatások

2009.10.03. 10:58 | Köröm Enciklopédia | Szólj hozzá!

Címkék: üzletépítő stratégiák építs karriert

 

10 mentális tipp

 avagy hogyan változtass a hozzáálláson ahhoz, hogy minden vendéget megtarthass

 

  1. Képzeld magad a vendég helyébe!

  • Gondolj arra, hogy ha Te kérnéd az adott szolgáltatást, miket várnál el a manikűrösödtől és tegyél ennek megfelelően. Ez az első lépés ahhoz, hogy tökéletesítsd a szolgáltatásaidat és a vendégeidet elégedettnek lásd.

    2. Közvélemény kutatás a felszín alatt
  • Figyelj a vendégeidre. Ne a felületes pletykákra és az aktuális sztorikra fordítsd a figyelmedet, hanem koncentrálj a szolgáltatásoddal kapcsolatos reagálásokra. Sokszor egy apró észrevétel sok problémát megoldhat. Általában a legjobb megoldásokra véletlenül akadunk rá és idegesítően egyszerűek.

  1. Csak nyugodtan

  • Ebben a felgyorsult világban, ahol könnyen átbillenhet az egyensúly a vendégek mennyiségbeli kiszolgálásán - ami azt jelenti, hogy egy napra a lehető legtöbb vendéget beírni, „helyet szorítani” mindenkinek – könnyen a szolgáltatás minőségbeli romlásához, úgynevezett futószalag szolgáltatáshoz vezethet. Sokszor nem hagyunk magunknak elegendő időt egy nyugodt étkezésre sem, de még a szolgáltatások elvégzését is minimális időkeretbe szorítjuk. Elég ilyenkor egy plusz kérés a vendégtől vagy egy újrakezdett lakkozás és máris időcsúszásban vagyunk, sietni kezdünk és semmire nem jut elég időnk. Ilyen hangulatban nem jó senkinek dolgozni, ráadásul a stressz, a kapkodás átragad a vendégre is, aki emiatt szintén nem érzi jól magát nálunk. Hogyan kerülheted el, hogy ilyen hangulat uralkodjon el a szolgáltatásaidban?

  • Mindig hagyj annyi időt magadnak az időpontok között, hogy vehess egy mély lélegzetet, és igyál – lehetőleg ásványvizet – a sok por, ami a munkánk során keletkezik nem tesz jót a légutaknak, ha pedig nem iszunk eleget a nap folyamán, az könnyen fejfájáshoz, rossz kedvhez vezethet. Minden szolgáltatás elvégzése után moss kezet és töröld le a port az asztalodról, fertőtlenítsd az eszközeidet.

    Ha állandó sietségben vagy, a vendégeid megérzik ezt a vibráló hangulatot és ők is sietni kezdenek. Sietni el innen tőled, minél hamarabb végezni, nem kérni extra díszítéseket vagy lakkozást, hanem sietni el innen és keresni egy másik szépségszalont, ahol nyugodt a környezet, lehet pihenni és figyelnek rájuk. Minden vendég igényli a rá irányuló figyelmet (sőt, van olyan vendégtípus aki csak és kizárólag azért jár szépségszalonba, hogy beszélhessen, figyeljenek rá és foglalkozzanak vele). Add meg nekik ezt az érzést és hagyj nekik elegendő időt, amit nálad tölthetnek ahhoz, hogy kényelmesen érezhessék magukat, ne pedig úgy, mint akit minél hamarabb az ajtón kívül szeretnél látni. A hűségükkel fogják meghálálni a nyugalmat amit nyújtasz nekik.
     
  1. „Bocsánat” helyett „köszönöm”

  • Ha mégis hibáznál, inkább ne mentegetőzz. A mentegetőző, bocsánatkérő ember tudatlan, ügyetlen benyomását kelti a másikban. Helyette intézd el például egy „köszönöm a türelmedet vagy megértésedet” mondattal és gyorsan haladj tovább a munkádban.
     

  1. Legyél egy elbűvölő vendéglátó

  • Ne úgy nézz a vendégeidre, mint a barátnőidre, de ne is úgy mint a munkaeszközeidre (a négy órás manikűr meg a keddi töltés). Természetes dolog, hogy egyik vendégünk szimpatikusabb a másiknál, de jobb ha ezt semmilyen formában nem éreztetjük velük. Ha megérkeznek mindig köszönjünk és lehetőleg szólítsuk őket a nevükön, próbáljunk meg mindig vidámnak, kellemes társaságnak látszódni, még akkor is, ha rossz kedvünk van. Az emberek ebben az elszigetelt, túlhajszolt világban ki vannak éhezve a kedvességre és egy mosolyra.
     

  1. A szolgáltatás is egy árucikk

  • Ugyanúgy, mint egy neves cég bármilyen kézzel fogható terméke amit megvásárolhatunk, a szolgáltatás is egy árucikk aminek van ára és értéke. Ha valahol befizetünk egy szolgáltatásra és az megfog bennünket, ragaszkodni fogunk hozzá. A legtöbb vendég nem a helyhez, hanem a szolgáltatást végző szakemberhez ragaszkodik és ahhoz, amit ő nyújt a pénzéért.

    Törekedjünk minden esetben ugyanazt a minőséget nyújtani és a lehető legtökéletesebben elvégezni az adott feladatot – mintha minden egyes szolgáltatásunkat egy versenyre készítenénk szigorú bírák kritikáinak kitéve. Jegyezzük meg és próbáljuk meg kijavítani a hibáinkat, így egyre gyorsabban és tökéletesebben fogunk dolgozni és szép lassan profi körmös lehet belőlünk.

    7. Próbálj a vendég pillanatnyi igényeihez igazodni
  • Az, hogy az első percekben feltérképezd vendéged pillanatnyi hangulatát és ehhez igazítsd a szolgáltatás menetét vagy a beszélgetés témáját meglehetősen széleskörű figyelmet és gyakorlatot igényel, de a vendégek visszajelzéseiből látva megtérül ez a figyelem.

    Ha például esküvőre vagy valamilyen konkrét eseményre készítteti a körmét, kérdezd meg, milyen színű ruhát és sminket fog viselni, ehhez igazítsd a körömdíszítés mintáit és színeit. Vagy vedd észre ha a vendégednek épp nincs kedve beszélgetni, mert inkább a saját gondolataiba mélyedne. Ha azt látod a vendégeden, hogy ideges, nem tud vagy nem akar a szoláltatásra koncentrálni, vagy késésben van valahonnan akkor gyorsíts a tempódon, kevesebbet beszélj, inkább a munkádat próbáld kifogástalanul, de a lehető legrövidebb idő alatt, pontosan elvégezni. Ne ilyenkor vendégnek akarj extra kézmasszázzsal vagy egy ajándék körömdíszítéssel kedveskedni neki.

  • Egy másik vendég típuson pedig vedd észre, ha arra vágyik, hogy sokat beszélhessen valakihez, nyugodtan relaxáljon egy aromaterápiás kézmasszázs alatt és nem bánja, ha a szépülése-kényeztetése akár órákat vesz igénybe. Ők értékelik ha figyelsz rájuk, a mozdulataid nyugodtak és nem kapkodsz, nem sietsz, nem vagy késésben és ha még belefér egy plusz extra körömdíszítés is amit a mintáid között látott akkor nagyon hálás és hűséges vendégek lesznek.
     

  1. Beszélgessetek a Te munkádról is

  • Nyugodtan beszélgess a vendégeddel a szakmádról, mesélj neki a megannyi szakmai előadásról és kiállításokról, milyen kiegészítő tanfolyamokat végzel azért, hogy egyre jobb lehess és többet tudhass. Engedd egy picit őket bepillantani a körmözésbe a Te szemeden át nézve és megmagyarázva a dolgokat. Meséld el nekik mi mire való, mikre kell figyelned ahhoz, hogy tökéletes eredmény szülessen. Másképp fognak Rád tekinteni ha látják, mennyi munka van abban, hogy egyre jobbat, többet nyújthass nekik és mennyit dolgozol azon, hogy a végén ők elégedetten távozhassanak.

  1. Legyél rugalmas

  • Légy egy picit megértőbb a vendégeiddel szemben. Egy forgalmi dugó vagy egy elhúzódó tárgyalás miatti pár perc késés miatt még nem kell idegeskedned. Egy hirtelen betegség miatt lemondott szolgáltatást nem kell katasztrófaként felfogni, viszont húzz meg egy határt. Egy elfoglalt üzletasszony hálás, ha nem veted a szemére amiért késik negyed órát a manikűrről és ha Te úgy alakítod a napi programodat, hogy ez nála beleférjen anélkül, hogy elúsznál az idővel, akkor örökre visszajáró vendéged lesz. Húzzunk meg azonban egy egészséges határt, nehogy kihasználják rugalmasságunkat és semmiképp se engedjük, hogy rendszeresen megvárassanak vagy időpontot módosítsanak a vendégek. Még akkor sem, ha a beírófüzeted nincs tele. Hamarosan be fog telni...

     
  1. Az elvárások oda-vissza működnek

  • Ha elvárod, hogy jól bánjanak veled, neked is jól kell bánnod a vendégeiddel. Ne felejtsd el: ha mosolyogsz, visszamosolyognak rád. Ha mindig rendezett, tiszta környezetet biztosítasz a vendégeidnek, ha pontos vagy és lehet rád számítani, ha figyelsz arra amit mondanak, a legtöbb esetben ugyanerre számíthatsz tőlük Te is.
     

szerintünk: (5/5)
szerintetek: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://akorom.blog.hu/api/trackback/id/tr71424612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.